سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی لیزر موهای زائد تبدیل به بهترین و موثرترین راه برای رفع مشکل رشد موهای اضافی و زائد شده است، این روش به دلیل داشتن برخی مزایا و برتری ها و کمتر بودن عوارض جانبی ناشی از انجامش نسبت به دیگر روش های از بین بردن مو تاثیر گذار تر بوده و توصیه می شود.

 

مزایای لیزر موهای زائد چیست

 

در ادامه به بررسی این مزایا و مجموعه ای از نکات دخیل در نتایج پرداخته خواهد شد.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد را می توان به عنوان بهترین روش در از بین بردن موهای زائد رشد کرده در نواحی مختلف بدن در نظر گرفت، انجام laser hair removal درکنار عمل های زیبایی و جراحی های پلاستیک یکی از رایج ترین راه های بهبود زیبایی ظاهری افراد نیز محسوب می شود و از این نظر دارای محبوبیت زیادی بین افراد مختلف به ویژه خانم ها است.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود

 

برای لیزر موهای زائد ابتدا بر اساس نوع و رنگ پوست فرد یک دستگاه لیزر مناسب به منظور انجام laser hair removal در نظر گرفته می شود، انتخاب نوع دستگاه لیزر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که لیزر موهای زائد در افراد مختلف با انواع پوست متفاوت نیازمند دستگاه خاصی است تا بتواند به نتیجه دلخواه برسد.

در ابتدای روند لیزر موهای زائد پزشک متخصص ناحیه ای از بدن فرد را که قرار است لیزر شود با مواد بی حسی تحت بی حسی موضعی قرار می دهد، سپس دستگاه لیزر با تاباندن اشعه های لیزر موهای زائد رشد کرده را از پوست شناسایی کرده و بعد از آن اقدام به سوزاندن و از بین بردن رنگدانه ها و پیاز های مو می کند.

پزشک با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد این روند را بار ها و در چند جلسه درمان تکرار می کند تا موهای زائد رشد کرده به طور کامل از بین بروند، در صورتی که شخص قصد انجام laser hair removal را در چند منطقه مختلف از بدن و اندام های خود داشته باشد، روند انجام لیزر موهای زائد در مناطق دیگر نیز انجام شده و موجب رفع آن ها خواهد شد.

 

فواید و مزایای انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد

 

فواید و مزایای انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد رشد کرده در قسمت های مختلف بدن به روش laser hair removal مزایا و برتری های قابل توجهی نسبت به دیگر روش های حذف موهای زائد رشد کرده در نواحی مختلف بدن دارد، اصلی ترین مزایایی که در انجام لیزر موهای زائد می توان به آن ها اشاره نمود به ترتیب زیر هستند:

  1. لیزر موهای زائد یک روش بسیار موثر است که موهای اضافی را بطور دائم یا طولانی مدت از بین می برد و رشد موهای جدید در ناحیه تحت درمان بشدت کاهش می یابد.
  2. با انجام laser hair removal دیگر احتیاجی به استفاده از روش های دیگر از بین بردن موهای زائد نخواهید داشت.
  3. لیزر موهای زائد می تواند برای مناطق مختلف بدن مانند پاها، زیربغل، گردن، شکم و غیره و در مساحت های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و از این نظر محدودیتی ندارد.
  4. قبل استفاده از laser hair removal برای از بین بردن موهای زائد منطقه مورد نظر توسط کرم ها و مواد بی حس کننده تحت بی حسی موضعی قرار گرفته و بیمار تا حد امکان درد کمتری حس خواهد کرد.
  5. در لیزر موهای زائد فقط از تاباندن اشعه لیزر برای سوزاندن موهای اضافی استفاده می شود، به همین دلیل جای هیچگونه برش و زخم حاصل از آن بر روی پوست پدیدار نخواهد شد.
  6. استفاده از این روش بسیار کارآمد بوده و 40 تا 80 درصد از موهای اضافی در یک پروسه درمان از بین خواهند رفت.
  7. لیزر موهای زائد را می توان روی هر نوع پوستی با رنگ های مختلف انجام داد، امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در این زمینه هیچ محدودیتی برای افراد با رنگ پوست تیره تر نیز وجود ندارد.
  8. انجام laser hair removal برای رفع موهای زائد به سرعت انجام می گیرد و روند انجام آن طولانی و خسته کننده نخواهد بود، هرچند برای درمان کامل به بیش از یک جلسه نیاز خواهد بود که این امر روند طبیعی درمان است.
  9. پس از انجام آن نیازی به بستری شدن فرد تحت درمان نبوده و وی می تواند بلافاصله پس از لیزر موهای زائد مرخص شود و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد.همانطور که ملاحظه شد انجام laser hair removal مزایای زیادی دارد که قابل مقایسه با دیگر روش های رفع موهای زائد نیست و از این نظر به آن برتری می بخشد، همچنین لیزر موهای زائد از عوارض جانبی کمتری نیز نسبت به دیگر روش های از بین بردن موهای اضافی برخوردار است که خود یک مزیت محسوب می شود.

     

    مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

     

    مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    برای حفظ نتایج بدست آمده از لیزر موهای زائد و بهره مندی کامل از مزایای آن نکات و مراقبت هایی وجود دارند که عمل به آن ها پس از انجام laser hair removal توصیه می شود، رعایت این نکات همچنین باعث جلوگیری از بروز برخی عوارض جانبی ناشی از لیزر کردن موهای اضافی نیز خواهد شد.

    پس از اتمام روند رفع موهای زائد خود از بسته های یخ و کمپرس سرد استفاده کنید، پس از لیزر موهای زائد احتمال بروز برخی ناراحتی ها مانند سوزش خفیف و سرخی پوست در منطقه تحت درمان وجود دارد، شما بلافاصله پس از انجام laser hair removal با قرار دادن کیسه های یخ روی ناحیه مورد نظر از پوست به کاهش علائم و درد آن کمک کنید، این کار را به فاصله چند روز پس از لیزر انجام داده و مشکل رفع خواهد شد.

    یکی از راه های تسکین درد و کاهش تورم پس از لیزر موهای زائد استفاده از گیاه آلوئه ورا است، ژل داخل آلوئه ورا را به آرامی به منطقه ای از پوست که لیزر در آنجا صورت گرفته بمالید، چند دقیقه صبر کرده تا جذب پوست شود سپس ژل های اضافی باقیمانده بر روی پوست را بردارید اما پوست را بطور کامل خشک نکنید، تکرار این عمل 2 الی 3 بار در روز موجب جلوگیری از درد، قرمزی و ورم خواهد شد.

    باید از مناطقی که تحت لیزر موهای زائد بوده اند را در مقابل نور خورشید محافظت کنید، نور خورشید قسمت های از پوست را که تحت laser hair removal بوده اند را تحریک کرده و حتی موجب تشدید تورم و سرخی پوست احتمالی می شود، پس از اتمام پروسه منطقه درمان را بپوشانید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کرده و از کرم های ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید.

    پوست خود را تا حد امکان از گرما دور نگه دارید، در لیزر موهای زائد با تاباندن اشعه لیزر از گرما به عنوان عامل اصلی سوزاندن و از بین بردن فولیکول های مو استفاده می شود، از این رو قرار دادن مناطق تحت درمان در معرض گرمای اضافی موجب تحریک پوست خواهد شد، حداقل 2 الی 3 روز پس از درمان از دوش گرفتن با آب داغ، سونا و اتاق بخار اجتناب کنید.شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو مارال” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت لیزر موهای زائد خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02144120537 تماس بگیرید.

    همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

  10. https://maral-clinic.com/what-are-the-benefits-of-laser-hair-removal/